donderdag 30 december 2010

Rap&Scrap: Niet compleet woordeloos, maar weinig woorden nodig

 Subtitel: Rap in Scrapothekerindorp

Ik ben door de bank genomen van de "geen hulp aanvaarden". Lief aangeboden, maar ik red het wel. Maar blijkbaar was ik er op dat moment zo aan toe, dat ik zomaar "ja!" riep toen iemand -die ik louter en alleen van het internet ken- ons haar appartement aanbood deze kerstvakantie.

Wat dacht ze (die ene) wel? Een wildvreemd gezin dat zich op internet wellicht volslagen anders voordoet dan in het echt, zomaar toelaten in je huis? Je sleutel toevertrouwen?

Wat dacht ze (die andere) wel? Tweemaal 850 kilometer rijden als je toch al over je grensje zit en geen vakantiedagen meer hebt, voor netto 3,5 dagen daar?

Nou, wat dacht je? Allebei de dames zaten goed. Ik heb haar appartement niet gesloopt en zij zat juist dat deze dagen ons goed zouden doen. Dat gezegd hebbende is Ellen van de buitencatgorie. Het aanbod was te bijzonder. En man oh man, wat was het precies wat we nodig hadden!

Zo'n mooie persoonlijke privé-parkeerplek krijg ik NOOIT meer

Image Hosted by ImageShack.us

Kant en klaar speelgoed stond voor de Musketiers klaar.

Image Hosted by ImageShack.us

Rap houdt niet van spelletjes. Meelezende O.O. is mijn getuige: ik wilde nooit meedoen, mijn hele jeugd niet. Maar deze vakantie van netto 3,5 dagen deed ik mee. Ik heb spelletjes gespeeld tot ik een ons woog!

Ik had nog maar een paar letters nodig, ik zweer je: ik had bijna PANNENKOEKENLEKKERNIJ neer kunnen leggen voor 3 keer woordwaarde!

Image Hosted by ImageShack.us

En we hebben de schitterende kerk bezocht van Scrapothekerindorp. Bij het kerststalletje spotte Wijzemans het "kindje Jozef" #bijnagoed. We hebben er 3 kaarsjes gebrand (elke Musketier eentje): (1) Voor ernstig ziek Dinnetje waar ik zoveel aan moet denken, (2) Voor O.O., omdat ik weet dat ze dat fijn vindt en het soort van traditie is, en (3) voor N. die op haar wolkje in de hemel dobbert met haar poes Gijs. Ik hoop dat niemand beledigd is: ik geloof niet, maar ik geloof wel in kaarsjes aansteken...

Image Hosted by ImageShack.us

A snowy-tastic holiday!

Image Hosted by ImageShack.us

En dan is Spelmaker ineens ziek op zijn verjaardag ("Mama, dit is de ergste verjaardag ooit!") 's Avonds knapt hij pas een beetje op. Het zat er op de heenreis al een beetje aan te komen. Gelukkig zaten we daar: we hadden daar veel meer aandacht voor de pechvogel dan we thuis zouden hebben gehad.

Image Hosted by ImageShack.us

Geef ze een trein en alles is okay! (Let niet op dat oog.)

Image Hosted by ImageShack.us

Ik herhaal: let niet op dat oog! (Hij had er nul last van, maar hij wist wel wanneer mama het op de gevoelige plaat wilde vastleggen om er een toepasselijke blik bij te creëren.)

Image Hosted by ImageShack.us

Een getalenteerde mooie jonge dame bood haar slaapkamer aan voor de drie Musketiers...

Image Hosted by ImageShack.us

Spelmaker is slim. Kan voetballen....en blijkbaar ook fotograferen.

Image Hosted by ImageShack.us

En in Scrapothekerindorp kocht Rap een paar DrMartens, eindelijk weer! Er waren tijden dat je me kon uittekenen in die dingen. Met een hele goede reden gaat Rap hoge-hak-loos: ze doet weer DrMartens hebben! En dat lampie, daar op de achtergrond? Dat lampie is zo gaaf dat Rap het heeft gekopieerd van Scrap. De Bevelvoerder heeft beloofd het morgen op te hangen.

Image Hosted by ImageShack.us

Ik ga niks verklapen over wat ik heb achtergelaten voor ze, want zij zien het pas morgen als ze thuiskomen....ik zal alleen een sneek preview geven...een doos vol...uit mijn hoofd een pakje of vijftien....twintig?

Image Hosted by ImageShack.us

29 opmerkingen:

  1. Oh wat hebben jullie het goed gehad meid. Jammer van de zieke jarige job, maar voor de rest: perfect natuurlijk. Leuke schoenen ook.

    Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh wat hebben jullie leuke dagen gehad!! Heerlijk, en soms heb je dat gewoon even zo nodig!! Gaaf trouwens die dr martens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, nu al weer voorbij?
    Maar jullie hebben het goed gehad, en daar gaat het om!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gave laarzen hoor! Ziek op je verjaardag is gewoon euh, rot. Maar de rest van de foto's laten toch wel een paar hele leuke dagen zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schat is Scrapje toch!
    Ze had het in NL ook zo druk dat ze Floor moest afzeggen.
    Heerlijk dat jullie zo genoten hebben; je was er heel erg aan toe...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn er toch lieve mensen in blogland (en ook daar buiten natuurlijk)
    Jullie hebben het heerlijk gehad en was jullie gegund. Tssss gewoon een prive parking...

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh nou dat klinkt heerlijk ! mooie laarzen die had ik ook ooit eens vroeger toen ik jong en wild was hahahaaa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Of Bea toch maar even haar kersttoespraak van 2009 wil intrekken; wat een boel geluk dankzij internet! Vet medelijden met de Spelmaker hier voor de ergste verjaardag ooit maar verder spat het geluk er van af. Tja, soms krijg je gewoon wat je toekomt.... Hopelijk gaat dat in 2011 lekker door zo; de beste wensen alvast!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een superlief aanbod van Scrapothekerin, internet kan zo geweldig zijn. Hopelijk kun je in het nieuwe jaar nog genieten van de fijne vakantie daar. Gelukkig nieuwjaar alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige tijd, en verrassend...
    Ook mooi beschreven.
    Toffe boots, en een mooie lamp...wauw...
    Mooie afsluiting van het jaar zo.
    Fijne jaarwisseling en een goed begin...
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ahhh meis..we zitten hier op Schiphol en wachten op onze vlucht va 14.50 :) We zijn nu wel heeeeeel benieuwd:) om thuis te komen, Fijn dat het toch geslaagde dagen waren, al was Spelmakertje / Fotograafje ziek....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt heel gaaf dat jullie dit hebben kunnen doen!
    TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er heel geslaagd uit! Jammer dat de jarige jop ziek was.

    Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Is Spelmaker nu helemaal weer opgeknapt? Fijn dat jullie verder een leuke tijd hadden.
    Ik ben ook benieuwd wat er allemaal in die pakjes zit, die je hebt achtergelaten.
    Leuke thuiskomst voor Scrapothekerin.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er fantastisch uit allemaal!!

    Fijne jaarwisseling waarin de bevelvoerder hopelijk niet hoeft uit te rukken. Tot volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er idd uit als een topvakantie zeg! Lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het genieten straalt ervan af! Behalve dan van de Spelmaken. Echt sneu voor die jongen, wat een verdriet. En Drakensteijn kijkt zo heerlijk ondeugend! Tja, en die Wijzemans...... wat lijkt hij op zijn moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super!! Wat heerlijk dat jullie zo hebben genoten! Wat lief van Scrap.
    En ach, dat oog...och..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heerlijk dat jullie zo hebben genoten!! Wel beetje sneu voor de Spelmaker om zijn verjaardag ziek te worden, maar zo te horen hebben jullie goed voor hem gezorgd. Houd dit gevoel vast! En wat lief dat je zoiets spannends achterlaat voor Scrap en haar gezin (en wát een geweldig aanbod van haar).
    Fijne jaarwisseling Rap!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. genieten, je woorden, je beelden... heel mooi!!!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ahhh lieve schat...we zijn inmiddels al weer thuis (en ik hoorde je stem....lang leve de uitvinder van de telefoon!) en...WAT zijn we verwend!!! Voor alle nieuwsgierigen: We kregen heeeel veeeeeel lekkere NL-Oosterse spulletjes....rijst, sausjes, kruiden...TE gek voor woorden!
    Rap, ik heb je nog nooit gezien en jij mij niet, maar dat ik jou (alvast online) ontmoette was één van de hoogtepunten van 2010!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige foto's, prachtige tekst!
    Mooi blog.
    Van deze kant alle goede wensen, geluk en gezondheid voor deze geweldige familie.
    En op deze manier ook natuurlijk voor de gastfamilie hoog in de bergen.
    Vrolijke nieuwjaarsgroet uit Amsterdam-ZuidOost
    PS1: en beterschap voor de zieken en gewonden ....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow joh, wat geweldig om te lezen :-)) Het is jullie gegund en blij dat jullie ondanks ziekzijn en zo, toch zo hebben kunnen genieten.
    Ook voor jou en degenen die je lief zijn, een heel mooi en bovenal gezond 2011!!
    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hahaha, dat kaartje. En welk blauw oog? De mijne liep er onlangs ook zo bij. Die vragen van iedereen; wat is er toch gebeuheurt??? En dan die blikken... *proest*

    Maarre, wat ik zeggen wilde;

    * , .* '; * . * . ★˛˚˛*˛°.˛*.˛°˛.*★* HAPPY*★*
    ˛°_██_*.。* / ♥ \ .˛* .˛。.˛.* . ★*NEW*YEAR★ *
    ˛.(´• ̮•)*.。*/♫° ♫\*˛.*˛ _Π_____.* .*♥2011♥ ˛* ˛*
    .°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*./______/~\*. ˛*.。˛* ˛. *。*
    *(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬╬*˚ .˛ *.*

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo fijn dat jullie het goed hebben gehad daar!! Heerlijk de batterij(en) weer opgeladen.
    Geniet nog even van de napret en de foto's.
    En voor jullie een heel gelukkig 2011 zonder uitzendingen naar verre landen en zonder ongelukjes met de mannen. En hopelijk mét een weerzien van ons twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heerlijk dat jullie het zo geweldig hebben gehad!! Het was je ook gegund. Maak er een geweldig 2011 van, enne..... JA, we gaan elkaar nu zeker ontmoeten! Beloofd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. En na die fijne vakantie wens ik je een fijn nieuwjaar. Vol rust in hoofd en leven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Fijn dat je het zo leuk hebt gehad. En wat was dat een geweldig aanbod van Scrap... En die DrMartens, kun je die ook met een broek dragen of zijn ze daar te groot voor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen