maandag 27 december 2010

28-12 in Zwitserland

Rapunzeldorp, 28-12-2001
03:30 uur.
Ik: Schat ik heb weeën
Hij (in zijn slaap geïrriteerd reagerend): ja hoor, zij heeft weer weeën. En hij draaide zich niet alleen in spreekwoordelijk zin om.

Hij draaide zich om en sliep verder. Ik had daar vervolgens weer een mening over. Want ik had wel degelijk weeën, zo had ik ervaringsloos geconcludeerd na een half uurtje. Maar hij had op zich wel een punt: ik was pas veul later uitgerekend. Maar Spelmaker kwam toch, op zijn eigen tijd. Niet op 26-1 van het jaar daarop, zoals gepland, maar op 28-12. Om 08:37 uur.

Scrapotherkerindorp, 27-12-2010
22:45 uur
Hij ligt op bed. Hij is ziek, maar niet heel erg. We hebben gescrabbeld en gemonopolied. (Spelling?) Morgen wordt hij negen. 9. N.E.G.E.N.

De Bevelvoerder ligt op bed en ik ook bijna. Ik kan mezelf niet helpen. Ik moet deze wartaal uitslaan nu, voordat ik ga slapen. Ik heb een kind dat morgen negen wordt. In Zwitserland, of all places....

Ik ga zo nog even bij hem kijken. Even toedekken, even zijn voorhoofd kussen (no way dat dat in bijzijn van zijn vrienden nog mag) om de temperatuur te checken. Maar zonder koorts zou ik het ook gedaan hebben. Sommige dingen veranderen niet in 9 (N.E.G.E.N.) jaar tijd.

Negen. Mijn hemel.

Image Hosted by ImageShack.us

29 opmerkingen:

  1. Maakt niet uit waar je 9 wordt, zolang je in goed gezelschap bent. Gefeliciteerd alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne verjaardag morgen!!! Hoop dat hij weer wat fitter is morgen! Ook gefeliciteerd met jullie 9-jarig ouderschap! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd!!!
    Bizar he? Misschien is een verjaardag van een kind nog wel bijzonderder voor moeder dan voor het kind (stiekem...).

    Geniet! (en beterschap!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw 9!! Gaat snel he ;-) Gefeliciteerd met die grote knul!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WoW... N.E.G.E.N!! Gefeliciteerd! Dat je nog maar heel vaak -zonder zijn vrienden- zijn voorhoofd mag zoenen. Zonder koorts natuurlijk, want die moet gauw weggaan! Geniet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd! Time flies...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauwie 9.... ennne ff kleine waarschuwing als ze 16 worden.... DAN voel je je pas ehm oud ??;-)
    gefeliciteerd en gaat het met de kleine drakeman al wat beter??? wat zag hij er gehavend uit zeg, arme knul en arme jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd, mijn kind (kind 2) werd gisteren 23.......DRIE EN TWINTIG!!! jemig en 2011 wordt voor mij een ehm....apart jaar, maar daar later meer over.

    Van harte gefeliciteerd Rapunzelfamilly met de negende verjaardag van De Spelmaker!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met jullie oudste! 9 is een mijlpaal, da's een feit. Volgend jaar wordt ie hopelijk 10, da's wéér een mijlpaal! Fijne dag met elkaar en beterschap voor de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte met jullie grote mooie zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu hebben we beiden 3 zoons, waarvan 1 negenjarige!! Leuk! Gefeliciteerd en maak er een fijne dag van, hoop dat hij gauw opknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd en fijne verjaardag met zijn allen.
    Vrolijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hartelijk gefeliciteerd met jullie grote zoon!!! Ik hoop dat ie ondanks dat hij ziek is toch geniet van zijn verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd! Gaan jullie nu op zijn verjaardag alles Zwitsers aanpakken? Veel chocola, fondue en gejodel?
    Hoop dat ie snel een beetje opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van harte proficiat met je oudste! Fijne dagen gewenst in Zwitserland en beterschap voor je kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met je negen jarige, leuk hoor jarig zijn op vakantie!
    Veel plezier in Zwitserland!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Proficiat xxx - en veel beterschap xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoera, gefeliciteerd!
    En nog even heel veel plezier in Scrapothekerin dorp.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hiep, hiep hoera voor de Spelmaker! (en het wachten op DE HOND wordt korter en korter......) Geniet (nog) van jullie dagen tezamen in Zwitserland!!

    Gr. Vera.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. GEFELICITEERD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met de jarige job, hopelijk morgen fit genoeg om naar buiten te gaan!
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb al een keer of 10 de reacties gelezen: leuk en lief! Thanx dears....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow, negen jaar moeder!!! Van harte Rapunzel. En voor de Spelmaker uiteraard ook een heleboel felicitaties. Het kan nog net natuurlijk.

    Oh, enne ook nog voor die Bevelvoerder van je, want die is natuurlijk ook net jarig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat vliegt de tijd he! Alsof je gisteren de weeen nog had haha. Gefeliciteerd en wat een leuke foto.

    Groetjes Filiz

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tja mannen moet je ook niet uit hun slaap halen voor een bevalling die begint. De mijne zei ook iets van : "Ik bel morgen wel" Toen ik hem 's nachts wakker maakte omdat de vliezen waren gebroken en hij de verloskundige moest bellen.

    Mijn kindjes zijn gisteren allebei jarig geweest dochter werd 37 en zoon werd 33, how time flies. . . .

    Aan de foto te zien voelt hij zich weer een stuk beter, of was dat er eentje voor hij ziek werd?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Tja mannen....mijn man zat beneden in de woonkamer wat te drinken met een vriend. Ik lag op bed, was vroeg naar bed gegaan, je weet maar nooit......Vliezen braken, ik moest blijven liggen, omdat het kindje nog niet ingedaald was. Bel dus naar beneden, moest na 10 minuten nog eens bellen, terwijl ik daar in de nattigheid lag.....ja, ze hadden hun glaasje bijna op......nou ja.....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. 9 jaar moeder van het kind dat je moeder maakte. Bijzonder en wat spijtig dat hij ziek was. Niet leuk als je jarig bent. alsnog van harte Raponzeltje( gelukkig heb ik je weer gevonden ;-) met wijzemans ook alles goed, wat was hij gehavend..

    lieve groet
    Lin

    BeantwoordenVerwijderen