zondag 12 december 2010

Het is laat

Het is laat. Ik ben moe. En het is laat. 
(met dank aan Bløf)

De Bevelvoerder werkt. 

De Musketiers slapen.

Ik zou naar bed moeten, maar mijn hoofd is te vol.

De poezels vallen me lastig en staan op mijn toetsenbord. Er ligt er eentje pal naast mijn beeldscherm.

Gelukkig maar: godzijdank voor de poezelige afleiding, anders zou het te stil zijn geweest.

Morgen ga ik voor de vierde keer een kindje van mij onder narcose zien gaan.

Guess what: het went niet.

De ingreep op zich stelt niks voor, heus niet. 

Het is het onder narcose gaan waar ik tegenop zie: het spartelen als hij onder gaat.
("Hoort erbij mevrouw, dat is volslagen normaal")

Het is het "er niet bij zijn" en wachten tot het bericht "je mag naar hem toe hoor" waar ik tegenop zie.

Het is het bijkomen uit de narcose waar ik tegenop zie. Kinderen doen daar erg lang over.

Als hij thuis is en verdriet heeft omdat hij pijn heeft, dan kan ik weer wat. 
Dan pas kan ik als moeder iets.

Dit wordt een lange avond. En een korte nacht, zo vermoed ik.

Image Hosted by ImageShack.us

36 opmerkingen:

  1. Wat naar lijkt mij dat ook. Vierde keer al. Pfoe. Komt goed meid. Komt goed. Ik zal aan je denken morgen! En aan jullie prachtige bijzondere Wijzemans.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik duim voor je morgen. Voor veel beren om te verslaan, dan kun je wat doen namelijk... Hoe minder beren hoe meer tijd om je zenuwachtig te maken!
    Hou je taai

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte morgen! Zwaar he, soms, moeder zijn. Je zou zo zijn plaats in willen nemen zodat hij maar niet hoeft...
    Enne, het is nog vroeg hoor, pas 10 uur...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes morgen met je zoon! Het komt goed hoor, diep ademhalen en je vooral rustig houden anders pikt ie het op van je en is de ellende dubbel zo erg. Hoe rustiger hij onder narcose gaat, hoe rustiger hij er ook weer uitkomt, zeggen ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh ik vind het ook altijd zo erg, vooral als ze strijdend ten onder gaan. Dan zit ik op de gang tranen met tuiten te huilen en hoop ik dat ik weer ben opgedroogd als ik er weer bij mag. Heel veel sterkte morgen en ik zal aan je denken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach liefie, wat naar dit. Dat je zo machteloos bent als hij onder zeil gaat. Heel begrijpelijk dat gevoel. Ik zal aan je/jullie denken morgen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kump good, zoals ze hier zeggen.
    Ech waor, kump echt good.
    Maar da's natuurlijk makkelijk gezegd vanaf deze kant van het beeldscherm.
    Ik zal aan jullie knulleke denken morgen, en aan z'n moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sterkte morgen meid!

    En dit is zeker een surprise, ik vroeg me al was wie rapunzeltje was en dacht dat repel een blogpauze had genomen :-)
    Morgen ga ik bijlezen en alles wijzigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach lieffie, heel veel sterkte!! Heel veel sterkte. ik denk aan jullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schatje, heel veel sterkte! Hier brandt een kaarsje...en t komt goed! Dat met de pijn is echt niet nodig..ze moeten er voor zorgen dat hij geen pijn heeft, ook NA de ingreep niet!Pijnstillers die je meekrijgt regelmatig geven, VOOR hij pijn heeft, anders duurt het zooo lang tot ze beginnen te werken en dat is prut!!
    Dikke knuf!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O jee: kan me voorstellen dat je op bent van de zenuwen inmiddels... Sterkte vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel succes vandaag, zal aan je denken.
    Knuf,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Altijd moeilijk meis, je hebt liever zelf wat , dan dat je je kind in een ziekenhuis moet zien. Ook al is het voor een simpele ingreep, ik begrijp dat je er nerveus van wordt. Sterkte vandaag, den eraan 't komt goed xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O bah, wat naar.... ik voel met je mee en snap ook heel goed waarom ik samen met zoon nog even uitstel (hoewel dat geen zin heeft, ik weet..)

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Rapunzel! Wat ben ik blij dat ik je weer gevonden heb. Ik lees nog niet zo lang mee, maar zag op je oude weblog steeds het laatste bericht staan. Ik begreep er al niets van. Maar gelukkig weer op de hoogte nu! Groeten van Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat gedoe met profiel snap ik niet helemaal, het is dus niet zo dat ik anoniem wil zijn, maar anders lukte het me niet de reactie te plaatsten, gr. Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En natuurlijk nog veel sterkte met bovenstaand!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heb inmiddels via je tweets gelezen dat alles goed is gegaan en dat hij lekker onder een dekentje op de bank ligt.
    Zijn jouw zorgen ook weer een stukkie minder. Komt alles weer helemaal goed. En dat is weer mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh heel veel sterkte! Dat is inderdaad een heel moeilijk moment. Toen onze oudste onder narcose moest voor zijn amandelen, leek het wel of hij dronken was. Ik vond het NIET leuk in elk geval. Maar toen hij eruit kwam, was net zo erg of nog erger. Die pijn en dat onbegrip in z'n ogen: waarom hebben jullie me dit aangedaan? Ik hoop voor jullie dat hij het begrijpt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ***Update***

    Het was wat ik vreesde: Best moeilijk om je kind in narcose te zien glijden en afgrijselijk moeilijk hem achter te lten op de o.k. en zelf weg te moeten.

    Het wakker worden was ook erg akelig: met heel veel huilen en onbeheerst en heel veel spartelen.

    Hij was "utterly miserable", hij wilde naar huis. Veel te vroeg gingen we naar huis: hij kon nauwelijks lopen. Maar het ziekenhuis deelde onze mening: het kind wil en moet naar huis.

    We hebben plenty pijnstillers. Hij is enorm blij thuis te zijn. Het gaat goed. Ik ben verschrikkeljk trots op mijn mannetje! Hij heeft het beregoed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gelukkig is het goed gegaan, en is hij weer lekker thuis lees ik net. Fijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kwam even kijken of er al nieuws was. Lees je update en pffft, ben zo blij dat het allemaal goed is gegaan. Hopelijk gaat alles snel weer helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hè gelukkig! Hopelijk slaapt hij lekker en knapt hij snel weer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gelukkig is het nu acher de rug! nu mag je lekker vertroetelen......

    BeantwoordenVerwijderen
  25. He gadver, niet leuk dus. Hoop voor het ventje (en voor jullie) dat het vanaf nu alleen maar beter gaat, en dat lichaam en geest van het mannetje er snel overheen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nou meid, gelukkig dat jullie thuis zijn. En nu verwend worden en opknappen dat mannetje. Heb je dat ook weer achter de rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Fijn dat alles goed gegaan is, verwen hem maar even extra. Fijne dinsdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hey verplaatst met je log, gelukkig vond ik je weer. Mooie naam trouwens, bekt bijzonder goed! Is het goed gegaan?? Men.
    Ik check al elke avond of O en J nog ademen in hun gewone slaap, laat staan dat ze onder narcose zouden moeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh spuit 11, zie nu pas je antwoord bij de reacties. Ocherm zo zielig. Hoop dat ie inmiddels is bekomen van het hele gebeuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Inmiddels is het dan (bijna) achter de rug...Nu kun je inderdaad weer wat doen.
    Wat ben je dan blij dat je moeder bent...
    Geef hem een dikke knuffel, en ook een voor jou, natuurlijk.
    Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  31. intussen is het allemaal alweer voorbij en is hij hopelijk alweer aan spelen toe?! en jij beetje opgeluchter.. moet echt niet leuk zijn om je kind zo te zien...

    BeantwoordenVerwijderen