zaterdag 4 december 2010

d'Artagnan

Ik ben onder de radar verdwenen met een nieuw alias. Ik heb mijn haren gekortwiekt en heb mezelf Rapunzel genoemd. (Onder het kopje "ironie", en "rookgordijn", dus.) Ik ga mijn oude alter ego best missen. Maar ik heb afscheid van haar genomen omdat ik werd gelezen door mensen die ik geen kijkje meer gun in mijn persoonlijke leven. Gebruik hier alsjeblieft de oude namen niet meer, want anders ben ik met Goooogle zo weer terug in die huiskwamers waar ik niet wil zijn.

Alles moest om: log, twitter, daily mugshot, the works. Een behoorlijke klus, kan ik verklappen. Maar wat bijna nog lastiger was, was een set nieuwe namen voor Casa Rapunzel. Ik wilde niet per definitie alles overboord gooien en het kind met het badwater weggooien, dus het werd nogal een puzzel. Rapunzel zelf was op zich zo verzonnen: Running Rapunzel loopt als een tierelier. En Spelmaker was een prima naam voor mijn voetballende oudste zoon. Omdat ik geen afscheid kon nemen van de term wijs vond ik Wijzemans uiteindelijk schattig genoeg voor het volgende mooie kind. En ach, de naam Draakje hoef ik überhaupt niet uit te leggen, toch? De Bevelvoerder maakte wel nog even bezwaar tegen zijn naam omdat hij geen bevelvoerder is, maar mijn argument was dat hij dat in ons gezin wel is. Puh, hij heet dus gewoon Bevelvoerder.

Maar toen stuitte ik op een groter probleem: hoe heten mijn vier mannen als setje? De term die ik voor ze had in mijn vorige log hoorde bij ze, ik gebruikte die term ook in het dagelijks leven. Hoe kon ik daar tegenop? Na een paar dagen piekeren en goooooooooogelen had ik ineens de ingeving: mijn zonen zijn de drie musketiers. En iedereen die het verhaal van Alexandre Dumas kent, weet dat er eigenlijk vier musketiers waren. De vierde musketier was namelijk de de belangrijkste: d'Artagnan. De Bevelvoerder is mijn vierde musketier, mijn d'Artagnan.

Rapunzel en haar vier musketiers dus, op een nieuw plekje op blogspot. Ik ben nog een beetje aan het interieurdesignen, maar ik geloof dat ik al aan het wennen ben.

Image Hosted by ImageShack.us

34 opmerkingen:

  1. Mooi geworden! *gaat nu de blog in haar feedreader zetten*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben er weer bij!
    moet nog even wennen aan de namen, maar dat komt goed. zolang je vanbinnen nog gewoon dezelfde ben, wen ik wel aan die nieuwe buitenkant. x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joh. het lijkt mij persoonlijk allemaal rete-vermoeiend, maar wat jij wil :).
    Ben blij dat ik je weer heb gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gedaan meisje! Zal even wennen zijn jullie nieuwe namen............

    BeantwoordenVerwijderen
  5. t is even wennen ja....voor jou maar ook voor ons. We zetten je dan maar beter niet in onze bloglijsten, anders gaat de buurvrouw via reacties op je oude blog toch weer hier terecht komen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Knap gevonden en alles weer perfect op elkaar afgestemd. Het beloofd weer veel leesplezier: welkom terug van nauwelijks/niet weggeweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En ik hoop maar van harte dat deze nieuwsgierige buurtjes je niet via een van ons kan traceren.... Ik vind het wel leuk gevonden: Rapunzel! Hahaha, de link naar je geliefde lange haren... Briljant! Ik lees mee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ben een meelezer en ken je niet maar had je in 2 minuten gevonden Denk je niet dat je buren etc dat ook niet doen

    vr gr Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vanmiddag dacht ik: Rapunzel is een logisch vervolg op Repelsteel en verdraaid, ik had nog gelijk ook!
    Ik hoop met je mee dat je voor je bekenden hier onvindbaar bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Ellen, @Cobi en @de rest die het zich afvraagt:

    Als ze me willen vinden, vinden ze me. Maar het gaat ze iets moeite kosten en met deze actie gaat hun moeite sporen achterlaten: kom maar eens boven water...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoop idd dat je neit getraceerd wordt door mensen waarvan je dat niet wilt. Maar ja: internet blijft een publiek gebeuren, tenzij je je log 'onder de knop' wilt houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoop voor je dat dit lukt, het ziet er goed uit....ik blijf je graag lezen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als we je nu allemaal een tijdje niet in ons loglijstje zetten, dat maakt het iets moeilijker.
    Ik vond je via Floor, en niet eens omdat ik je zocht

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo, ben er weer. Zie dat je blijkbaar al weer gemakkelijk te traceren bent.
    Misschien elders reageren zonder link naar je blog? Zal vast al helpen.

    Leuke alter ego's hoor.

    Blog ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd het proberen waard om opnieuw onder te duiken, toch?
    Ik vind het een mooi nieuw huis Rapunzel! Nu weer net zulke mooie logjes schrijven en wat mij betreft is er dan weinig veranderd.. Gewoon verder genieten van lezen en schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Rapunzel, idem wat meerdere mensen zeggen, ook ik kwam zo weer bij je terecht omdat ik je beide blogs in een bloglijst zag staan.

    Anyway, ik blijf graag bij je lezen, if that´s ok with you.

    Groetjes uit Spanje, Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk gevonden Rapunzel! Ik hoop dat het nu ook wat rust wordt en uiteraard vind ik het leuk je te blijven volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het eerste wat ik dacht toen ik je nieuwe naam las, was: "Nou da's logisch met je nieuwe kapsel maar niet heus". Maar een beetje zelfspot is natuurlijk nooit weg. Het lijkt me, om met de woorden van Novy te spreken, inderdaad rete-vermoeiend. Maar je moet toch wat om nieuwsgierige buren van je af te slaan. Ik zal je niet in m'n bloglijst opnemen, je staat toch al onder m'n favorieten. Niet dat ik je buurvrouw ken, maar je wet maar nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat geweldig...jij kan zo bij de Efteling gaan werken.
    Heel goed bedacht, en ik ben blij dat ik in jouw sprookjesbos mag meelopen...wij houden de boze heksen wel op afstand!!!
    Warme groetjes, sneeuwwitje, onee, gewoon Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt gelijk, maar zal inderdaad een hoop werk zijn.
    Ehh moet ik je nu ook uit Twitter verwijderen en dan de nieuwe toevoegen of is je naam automatisch al veranderd.
    Zal zo even kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En je draait nu ook nog bij ons in de bioscoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Rapunze, Runnig Rapunzel en vier Musketiers! Ik volg je ademloos, altijd al van sprookjes genoten!
    Ik laat berichten naar mijn email versturen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuke namen, goed gevonden hoor! Balen dat je voor één iemand verhuizen moet en al die boel moet omgooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja, da's de moeilijkheid, als je volgers hebt...dan ben je zo weer terug te vinden...

    Hopelijk gaat het goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ben benieuwd of dit gaat lukken. Je lijkt wel een soort Assagne die telkens moet onderduiken.
    Misschien moet je de onwelkome reaguurders bloglessen gaan geven, zodat ze zelf aan de slag kunnen.
    Succes, ik blijf je trouw volgen en hoop dat je weer veel mooie blogs gaat produceren.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vervelend hoor, wèèr een ander stekkie, wèèr alles omgooien, je bent er maar weer druk mee.

    Gelukkig heb ik mijn 7mijlslaarsen aangetrokken, ik volg je door de sprookjeswereld en nu de boot weer in wat rustiger vaarwater is gekomen, moet het vast niet meer zoveel moeite kosten je bij te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Te veel reacties om te lezen, maar ben je niet bang dat je via via zo weer gevonden wordt? Ik klik bijvoorbeeld vaak door bij Floor en Joel? Nou ja, hoe dan ook, balen dat je het gevoel had dat je dit moest doen.. Ik wen er juist aan dat steeds meer mensen mijn blogs kennen. Their loss dan maar als ze daar iets niet leuk vinden. Of denken dat ze een goede roddel hebben :-)

    Succes op je plekje hier in ieder geval, Rapunzeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je zal ongetwijfeld gegronde redenen hebben :-). Ik heb het ook ooit eens 1x gedaan, vorig jaar nog even op "t punt gestaan en toen dacht ik....daaaaaag het is van mij en dit ben ik, LB, doe ermee wat je wilt, maar ik verstp me voor niemand meer ..... en "t bevalt uistekend en zo hoop ik ook dat het je hier uitstekend gaat bevallen. Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het is zeker waar dat je via leeslijsten van anderen altijd weer te vinden bent, tenzij je je blog afschermt.

    Is dat geen optie voor je?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo ik heb je nieuwe huis ook weer binnengetreden. Wat een gedoe zeg, ik zou daar nu helemaal geen zin in hebben, zeker niet om zoveel om te zetten als afscherming voor één persoon. Punzeltje ik hoop hier weer mooie logjes van je te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Het ronddolen in blog land is bij mij vooral naar het weekend verschoven. Bij het aflopen van leeslijsten volg ik zo mijn favoriete bloggers. Vooral bij de blogspotters en wordpressers is dit voor mij nodig.
    Jammer om te moeten lezen dat sommige incognito gaan vanwege vervelende ervaringen.
    Leuk om hier met nieuwe namen weer veel vertrouwds te lezen.
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

    BeantwoordenVerwijderen
  32. haaa, daar ben je - ik (her)vond je via Floor en als het mag, lees ik graag weer mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oooh, ik voel me haast schuldig dat ik je 'gevonden' heb... mag ik wel meelezen?? Ik lees namelijk zo graag je stukjes... mooi geschreven, eerlijk, oprecht en hier en daar herkenbaar... fijn...
    (ps: vond je via een ander log, ook 'toevallig'. Maar wilde niet anoniem meelezen, vandaar dat ik me even 'meld'...)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hola! I've been following your website for a long time now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Austin Tx! Just wanted to tell you keep up the good job!

    my webpage read more at their blog

    BeantwoordenVerwijderen