zaterdag 11 december 2010

De ***PIE-IE-IE-IEP*** (censuur) van papa

Niks aan Wijzemans is doorsnee, dus onze opvoeding gaat ook niet op de "uit de boekjes" wijze.

Toen hij in het ziekenhuis liep vanwege het poepen (Rapunzel knipoogt even dankbaar naar N, die op haar wolkje in de hemel dobbert met haar geliefde kat Gijs), werd ons verteld dat we het poepen uit de pijnsfeer, uit de strafsfeer, en uit de taboesfeer moesten halen. Zo kreeg hij van het ziekenhuis het boekje "Joepie de poepie in het drollenbos". Wij deden thuis ook ons best. Wijzemans poepte letters, zo vonden wij. Meestal poepte hij de I of de J (soms zelfs mèt punt), maar soms poepte hij een C en hij heeft zelfs wel eens een U gepoept. Poepen werd bijna een feestje: direct na het poepen riep hij vol verwachting: "welke letter heb ik gepoept?" Het poepen is inmiddels bijna normaal, maar toch blijven we letters poepen. Gewoon, omdat Wijzemans niet doorsnee is. En wij ook niet.

Dit logje gaat dus overduidelijk over poep en plas, ik neem aan dat dit inmiddels duidelijk is. (Het was wellicht wel zo attent geweest als ik van te voren een disclaimer had geplaatst dat dit logje beter niet rond etenstijd gelezen kon worden, te laat, waarvoor mijn excuus.)

De Bevelvoerder en ik zijn een offensief gestart: Draakje moet nu toch echt serieus zindelijk worden. Plassen doet hij op de wc als hij er zin in heeft...en als hij er geen zin heeft, gaat het gewoon die luier in. Poepen gebeurt per definitie in de luier. Gisteravond hadden we een toevalstreffer: Draakje ging plassen en er floepte zomaar een poep mee. "Ik heb gepoe-hoept!" brulde hij enthousiast. Wij kwamen aangehold, klaar om hem met wuivende palmbladeren toe te wuiven uit dank als beloning.

Hij hupte van de WC, keek naar zijn prestatie in de pot en zei enorm tevreden: "Ik heb de pie.mel van papa gepoept! Heel groot!"

31 opmerkingen:

  1. Hahaaaaaa!!! En heb je die pie.mel gewoon doorgespoeld?
    Zieliiiiggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. *kruipt weer op de bank en hinnikt nog wat na* Wat een draak! Heerlijk kind!

    En wat fijn dat het met Wijzemans nu zo goed als normaal gaat! Vast een pak van je hart. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahahahha!!! Nova die roept altijd bij het doortrekken "dahaaag poepje, ik zal je missen!!!!" hihi. Tips over zindelijk maken van kids, heb ik niet, voor je. Nova besloot gewoon dat ze geen luier meer om wilde. Eigenlijk voordat ik er zelf goed en wel mee bezig was. 's nachts draagt ze nog wel een luier, maar dat vind ik niet echt interessant om er te hard aan te trekken, want eerst maar eens een tijdje in haar eigen bed slapen, niet alles tegelijk. Tegen die tijd, vraag ik jou wel om tips ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een grote grijns op mijn gezicht! En ik vraag me af, zegt het feit dat mijn kinderen zo'n tekst (nog) nooit hebben geroepen iets over hun drollen of toch meer over pappa??.... Opvoeding kan 't echt niet zijn; hier worden namelijk ook letters gepoept; geinspireerd door het stukje 'kunstpoepen' door van Kooten en de Bie. Die hebben het zelfs over een 'wedstrijdpot'. Misschien iets voor Draakje??..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geestig, zouden ze bij ons zeggen... (grappig dus)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha! Geweldig. Kinderen zijn zo leuk!
    Hier werden trouwens ook regelmatig letters gepoept. Toen ze een keertje een poep-ongelukje had, riep ik heel blij dat ze zo knap was, omdat het precies een I was! Het sippe gezichtje door het ongelukje was direct weg. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat heerlijk zo'n uitermate verrukte reactie!

    Hier werden trouwens ook vaak letters gepoept en benoemd. Na de verbouwing niet meer helaas, want nu plonst ook beneden alles zo recht in het gat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik lees jullie reacties en ben verbaasd: wij hebbn ook zo'n gat, maar voordat wij doortrekken kunnen wij wel degelijk zien wat er ligt/drijft/zinkt...

    Jullie niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een lolbroek, die Draak! het ligt aan het bouwjaar, hoor, Rapunzel: hier ook zo'n eigenwijs mormel die het vertikt. Niets, maar dan ook niets gebeurt op de WC/potje: ik krijg hem er met geen tien paarden op. En alles wat met dwang gaat, gaat niet goed, dus voorlopig laten we het even zo. hij heeft nog 11 maanden voor hij naar school gaat, dus dan moet het lukken. hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, nee, jullie zijn inderdaad niet doorsnee. Gelukkig niet zeg...! Mooi verhaal. Ik was evenb bezorgd toen je de titel aankondigde:-))
    Fijn weekend, lieverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hilarisch!!

    Ik durf sinds het poepdrama hier niet te denken aan zindelijkheid. Maar 1 ding staat vast: poepen we allemaal.... (mijn geruststellende woorden als hij weer eens bang is om te poepen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Whaha wat een geweldig verhaal!! Eentje om te onthouden, en af en toe eens op te lepelen :-)
    Zo had ik eens een heel drama met mijn dochter over de pino van papa *gaat nu toestemming vragen om er een logje van te maken*

    BeantwoordenVerwijderen
  13. nou als pa daar niet van groeit weet ik het ook niet meer ! hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja door jou geinspireerd heb ik een "pino" log geschreven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En dat zo na sinterklaas allemaal chocoladeletters.
    Prachtig verhaal!
    Ik blijf er om lachen.
    Vrolijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahahahahaha leuk gezien van Draakje. Dat letters poepen deed ik als kind ook, want dan kon ik zien wie mijn billen af mocht poetsen. Mijn moeder of mijn inwonende tante.
    Ja dat zindelijk worden is tegenwoordig een stuk later dan toen de kinderen nog katoenen luiers droegen. Dan kregen ze koude billen en wilden maar al te graag op het potje.
    Mijn dochter was ruim voor haar tweede verjaardag al dag en nacht zindelijk. Zoonlief heeft er langer over gedaan. En dat terwijl dat kind een vreselijke luieruitslag had, soms open plekken zo groot als dubbeltjes, bloedend en wel. Ik heb er van alles op gesmeerd, babyzalf, uierzelf, uiteindelijk zinkzalf dat laatste hielp het beste.
    Uiteindelijk was zoonlief toch wel voor zijn derde verjaardag zindelijk.
    Pampers hadden we nog niet in die tijd, er kwam wel net een papieren luier die je in een soort van plastic broekje moest duwen. Die waren echter zo duur dat je die alleen kocht, om als je ergens heen ging , gemak van te hebben, zodat je de boel kon weggooien en niet met vieze luiers in een zak rond moest sjouwen.
    Draakje zal heus wel zindelijk worden hoor, rustig aan maar voor hij achttien is komt het zeker in orde.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. eindelijk eens op je nieuwe stekje beland, en bijgelezen... het wordt weer effe wennen aan de nieuwe namen, was ik net mee met de vorige veranderingen, grmpf... maar nee hoor, ik ben wel mee!
    leuk idee, letters poepen... dat Draakje daar dan wel eens wat anders van wil maken, is ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha, ha! Gelukkig kunnen we er om lachen.
    Dit doet me denken aan het moment dat een kleuter maar steeds zijn eigen jas niet dicht kon doen.
    "Wanneer kun jij nu je ja zelf vast maken?" vroeg ik als juf;
    antwoord: "Als ik nét zo'n grote pie... heb als m'n vader!"

    @ ieder zijn of haar eigen talent! Jij html en hardlopen en vast nog veel meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hé tof, ik heb je nieuwe stek gevonden (wou je nog mailen, maar is dus niet meer nodig).
    Wat een geweldig relaas alweer, vooral die laatste opmerking van draakje is hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo, even bijgelezen van de hele drukke en zieke week! Geweldig verhaal! Je denkt dat ze niet opletten, maar ondertussen hebben ze alles gehoord van hun grote broer! Mijn jomgste dochter had het een ker over de 'aardbeien van Leo's billen'. Daar moesten we even over nadenken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Onze kids hadden niet veel haast om zindelijk te worden. Dochterlief was over te halen door te vertellen dat ze niet naar de kleuterschool mocht als ze nog een luier droeg. Zoonlief was daar echter weer helemaal niet gevoelig voor, als hij geen luier om had was hij zindelijk, maar zodra de luier om was ging alles lekker makkelijk de luier in. Dus gewoon geen luier meer om bij de oppas, thuis en op de peuterspeelzaal, binnen no time een jongetje wat zindelijk was alleen poepen op de wc heeft wat langer geduurt dat vond hij eng.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha ha, de-*piep*-van-papa, dat zijn een hoop letters! En dan nog heel groot ook, knap hoor!

    Heel goed, maak er een feestje van, dat werkt in elk geval heel stimulerend ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hahahahahahahahaha! wat kan ik verder nog zeggen naast hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. briljant.
    En dat vond papa vast ook, haha.

    BeantwoordenVerwijderen