zondag 23 januari 2011

Een fietstocht in de zee, subtitel: "close-ups"

Mijn camera is niet nieuw meer. Mijn nieuwe lens inmiddels ook al niet meer. Maar ik ben nog steeds dol op fotograferen. Zonder cursus of opleiding en dus niet geremd door enige kennis schiet ik mijn fotootjes. Op standje automatisch. Ik bewerk niks, ik pimp niks. (Nou ja, alleen zo nu en dan een rood oog.) Ik snijd eigenlijk alleen maar uit. Maar dat doe ik dan wel weer tot in het belachelijke.

Ik ben namelijk dol op close-ups. De achtergrond zal me worst wezen. Artistiek gezien zal de achtergrond bijdragen aan compositie en creativiteit en al dat soort crap, maar ik ben alleen maar geïnteresserd in de close-up, de details. Ik kan geen hoofdzaken van bijzaken scheiden.

Blijdorp vandaag. In een vlaag van impulsiviteit #twitterde ik naar de mama van de #Brossies: wij gaan vandaag naar #Blijdorp. Zij is namelijk ook #abonnementhouder, zo wist ik, en zij heeft mij ooit in #Blijdorp gespot zonder dat dat ik het in de gaten had. En weet je wat: zij is bijkbaar ook enigszins van de impulsieve, want ze kwam! Hoe leuk! Wij hebben dus een volslagen spontane blog-ontmoeting gehad (ik vind haar en haar kindjes irl ook errug leuk!). Maar daar heb ik geen foto's van, want ik houd alleen maar van close-ups. #BiggerPictureFail.

Nou jongens, ta-taaaaaah: de foto's! close-ups! Heul veul foto's close-ups! Jullie zijn gewaarschuwd...heul veul close-ups....

Herman van Veen zong ooit: "Dat moet wel een hele echte zijn, want zoiets prachtigs kan je niet verzinnen"

Image Hosted by ImageShack.us

Herman van Veen zong namelijk ooit: "Wie gaat er mee, voor een fietstocht in de zee. Zeg maar tegen moeder dat we later zijn. Dat we vanmiddag onder water zijn."

In het Oceanium waan je je echt onder water. Ik was bijna echt bezig aan die fietstocht in de zee. Ik waande me niet alleen onder water, maar ook bijna real live in Finding Nemo.

Image Hosted by ImageShack.us

Zo zacht.....dat kan haast niet echt zijn...

Image Hosted by ImageShack.us

Maar ook na het Oceanium lagen de dieren klaar voor het raam. (Dit klinkt fouter dan ik bedoel.)

Image Hosted by ImageShack.us

Ik kon zo enorm close-up komen, dat het vuil op de ruit bijna scherper op de foto staat dan de sssssssssssssssslang.

Image Hosted by ImageShack.us

Soms ga ik zo close-up, dat ik the bigger picture echt uit het oog verlies.....de weerspiegeling van het linker eendje had toch echt compleet moeten zijn. Dat gemiste randje irriteert me mateloos!

Image Hosted by ImageShack.us

Dit is echt. Niet opgezet, niet nep. Hij lag 5 cm achter het glas. Arg. Hij lag er roerloos. Ik durfde nauwelijks dichterbij te komen. Want hij lag daar zo "roerloos-standbeeld-stil" dat ik zeker wist dat ik 3 meter los zou komen als hij zou hebben bewogen!

Image Hosted by ImageShack.us

De enige foto die ik niet heb bijgesneden. Mijn handen jeukten, maar hij was mooi genoeg. Dames en heren: mijn eerste niet-bijgewerkte foto ooit. Ta-taaaaaa, dus.

Image Hosted by ImageShack.us

Ik heb ook nog een foto dat hij met snoet en al in dat vlees zit. Smakelijk eten.

Image Hosted by ImageShack.us

Sweetie. Vaak mooier op de plaat vastgelegd dan deze keer, maar dit exemplaar was de enige van zijn soort die vandaag de mot weerstond en wel te zien was. #bikkel.

Image Hosted by ImageShack.us

Een van de 7 plagen.

Image Hosted by ImageShack.us

Advanced Level Bambi. #hartje

Image Hosted by ImageShack.us

Volgende week gaan we weer. Zonder de moeder van #Brossies (denk ik, maar je weet maar nooit) maar dan wel met Spelmaker en Kind aan Huis.

21 opmerkingen:

  1. Wow, wat een prachtige foto's! Die in het Oceanium, schitterend..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie foto's van een leuke middag!
    Wel fijn te weten dat de echte engerds achter het glas lagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé, wij gaan toch ook nog een keer naar Blijdorp. Toch?
    En oh Yvonn, die heb ik dik twee jaar geleden al gezien, maar toem amper gesproken omdat ze steeds achter haar kindjes aanliep en later her en der reacties achterliet dat ze niet zo goed is in grote groepen en zo. Terwijl ik haar zooooooo leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil ook met jou naar Blijdorp! Wat een prachtige foto's! En wat een gezelligheid, zo lekker spontaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil ook met jou naar Blijdorp!!! En dan naar R&S om te gaan shoppen! :))) #insider
    Holly, Sjoerd en Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. supermooie foto's! en wij willen al een jaar naar Blijdopr, met mijn Pa, en zuslief. maar om dat te organiseren, is nogal een gedoe. Maar ooit moet het een keer gebeuren. en na deze plaatjes wil ik he-lemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik zie het ik moet of op de wachtlijst of je een keer in het wild daar tegenkomen ;) ...volgende week stond ook op mijn verlanglijstje voor die locatie..maar eerst naar de tandarts. Op zondag? ja op zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. :-) een spontane, impulsieve meeting is mijn close-up van dit weekend!! Volgende week ben ik veel minder impulsief met andere dingen bezig, maar zoals al gezegd, vond ik het absoluut voor herhaling vatbaar!
    Oh.. en ik hartje Toaske....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind die Prairiehondjes helemaal top in Blijdorp. Soms kun je ze zelfs aanraken! Gave beestjes zijn het :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's hoor, vooral die van de zeebeesten vind ik meer dan goed geluk. Boeien wat er op de achtergrond staat, dit is prachtig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie plaatjes! Wat heb jij een leuke dag gehad en fijn dat ik even mocht meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die van het aquarium zijn mooi zeg, ik kon bijna de bubbels horen. Wat gaaf! Je moet een spetterende dag gehad hebben. Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En ik maar denken dat iedereen vandaag aan het vogels tellen is ....
    Leuke diertjes hebben jullie bekeken.
    En het zijn mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kunst, met een abonnement kun je zoveel schieten als je wilt ;). Prachtige foto's hoor. Als je de weerspiegeling van die eend er helemaal op had gehad, was er waarschijnlijk een stukje van de staart van de andere eend bij ingeschoten. Of had je oorspronkelijk nog een stuk over aan de bovenkant?

    Off-topic: is het niet 'je ergens waNen ipv waRen'? Ik kan het ook mis hebben hoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. voila, zo kunnen wij in close-up zien hoe leuk het er is - ooit ... ooit gaan wij ook eens in real life kijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie foto's van uiteraard even mooie dieren.
    En het lijkt me dat ik wel een Blijdorp Blog Bus kan beginnen, zo te zien aan alle reacties. Alle bloggers in de bus samen naar Blijdorp.
    En voor de pure liefhebbers doen we de Blijdorp Twitter bus er bij in de aanbieding!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben altijd een beetje verbaasd dat er cursussen fotografie zijn. Het lijkt zo simpel: je richt, en drukt op het knopje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Er is hier in buurt ook een hele mooie dierentuin, en wij hebben een abonnement! Keertje afspreken? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. PRACHTIG....wordt weer eens tijd haha :-))
    Heb een mooie week en dikke knuffel van hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Grinnik....ik zal elk volgend Blijdorp bezoek uitgebreid van te voren loggen: ik wil iedereen zien! En ja, graag ook in de VS! #wishfullthinking.

    Komende zondag gaan we weer, trouwens, want Spelmaker en Kind Aan Huis willen nu ook!

    BeantwoordenVerwijderen