zaterdag 8 januari 2011

Blij!!!

Ik wilde eigenlijk loggen over Spelmaker, die op de reis naar Zwitserland al ziek aan het worden was. Zo ziek, dat hij vreselijk wagenziek is geweest. Dat hij op zijn verjaardag zo ziek was dat hij de thuisreis vanuit Zwitserland niet in één keer aandurfde. Dat hij wilde overnachten. En dat wij hem met een staaltje manipulatie-voor-gevorderden overtuigden toch in één keer naar huis te rijden. Dat ik de voorzet gaf: "Ik heb Zwitserse super-medicijnen gekocht tegen wagenziekte, die werken 24 uur. We gaan het in 1 keer proberen, maar als je het echt niet redt, beloof ik dat we stoppen voor een overnachting." En dat de Bevelvoerder inkopte: Het is vandaag donderdag, koopavond, als we op tijd thuis zijn, kunnen we je verjaardagskado kopen. Maar als we het vandaag niet redden, wordt het pas over 5 dagen dat we het kunnen kopen."

Drie keer raden wie aanspoorde om zo min mogelijk te stoppen en linea recta naar huis te gaan!

Image Hosted by ImageShack.us

Maar ik heb iets anders om over te loggen.

Ik wilde eigenlijk ook loggen over mijn bloedmooie kinderen, die ik al op het internet heb kunnen verhandelen. Dat de veiling gesloten is, dat ze alledrie aan de (toekomstige) vrouw zijn. Dat ik op internet al drie bloedmooie meisjes heb gespot. Dat worden bloedmooie kleinkindjes, wat ik je brom! Dat ik Spelmaker heb verhandeld aan haar dochter (die Spelmaker al op zijn Hyves heeft gezien en hem een dotje vindt), dat haar dochter een prima match is voor Wijzemans en dat haar dochter perfect is voor Draakje. Dat iemand anders wel met een heel goed bod moet komen, wil ik nog wijzigen!

Maar ik heb iets anders om over te loggen.

Ik wil loggen over mijn lieve, lieve overbuuv, die het zo zwaar heeft gehad. Die vorig jaar haar zus heeft verloren aan die kalotenziekte. Die er na een slecht huwelijk en een scheiding alleen voorstaat. Die het huis opknapte voor de verkoop. Die al anderhalf jaar met een "te koop" bord in haar voortuin leeft. Die zo vreselijk hard voor haar geluk knokt, die overeind aan het krabbelen is na een loodzware periode. Die met haar fragiele lijf stormen heeft getrotseerd.

Zij en haar moeder hebben het geflikt. Ze heeft het huis niet opgeknapt voor iemand anders. Daar wil ik over loggen.

Ik heb maar even een voorschot genomen op de sticker van de makelaar. Weten jullie meteen op welk nummer de Punzel woont.

Image Hosted by ImageShack.us

24 opmerkingen:

  1. heeeeeeeeeeee wat fijn!!!!! Maar....over dat bod moeten we het dan nog wel hebben he. Tsssstsssss Svenja is al bezig zich over Feijenoord te informeren en dan lees ik DAT.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ellen: als het leeftijdsverschil tussen hem en Svenja even groot is als het verschil tussen jou en je Manlief is het een match made in heaven #fliefd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn! Snap dat je onwijs blij bent!
    Maarre... die uithuwelijking.. ik wist niet eens dat de race al gestart was. Pfff. Ach ja, jammer voor jou.. nu loop je een hele leuke schoondochter mis.. ;-) Hoewel de uitgezochte schoondochters vast ook heel leuk zijn. :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een supervrolijke log, een blije Spelmaker, een blije Raponzel, een blije buurvrouw... Kon je weekend nog beter beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat sneu voor spelmaker, ziek op vakantie, maar nu wel weer blij en druk met zijn kado denk ik.
    Wat heerlijk zeg voor je buuv, gaat er ok eens iets goed voor haar!
    Zo grappig dat je zelfs schrijft met #hashtags

    BeantwoordenVerwijderen
  6. écht een goed nieuws blogje - proficiat aan allen xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed nieuws van je buuv! Goede buuv-en zijn goud waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh das idd goed nieuws ! Fijn voor haar en fijn voor jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo af en toe neem het leven een gekke, maar super goede wending!

    Geniet van je weekend.
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk voor je Buuv! Wat heerlijk voor jou! Wat... Heerlijk! *zucht* (niets meer te zeggen... Wondel is stil...)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou super!

    Enne... ik heb ook een dochter hoor. Een hele leuke. En de heren krijgen er gratis een geweeeeeldige schoonmoeder bij. (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een goeie buuv is beter dan een verre vriend(in). Ik kan me voorstellen dat je blij bent! Ook voor haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fijn voor je buuv. En voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo hé, even de boel manipuleren Rap? Ach, het werkt vaak wel nietwaar? ;-)

    En hoe moet het nu met mijn jongste!!!!???? Oudste voelt zich ongetwijfeld te oud nu, maar je weet nooit hoe een jonge god een oudere vrouw vangt.

    Heerlijk dat nieuws van je buurvrouw. Kan me voorstellen dat dat een boel rust geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Daar ben je dus..had je ouwe blog nog in mijn favorieten staan. Ga hier weer verder lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Even meende ik dat er niet verder dan 12 geteld wordt.
    En nu zie ik nummer 18 staan.

    Fijn om zo'n vrolijk en enthousiast verhaal te lezen.

    Fijne groet en fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De schoondochters in spe hebben mazzel dat ik geen meiden heb gebaard!
    Wat heerlijk dat buuv blijft, hard voor geknokt, maar wij vrouwen zijn dan ook van een ijzersterk ras... Blij voor haar en jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wordt jaloers... op de Spelmaker ;-)
    het gamen gebeurt niet zoveel meer, maar ik (en manLief ook) kan me in een goed spel helemaal verliezen!
    Zei ik al... dat ik ook zo'n jongensgezin wil? Ooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super!! Maar hee, mijn jongste vindt Nova ook heel leuk hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo, jij weet tenminste wie jouw nieuwe, oude buuf wordt...koesteren die hap..
    En al aan de schoondochters....jij weet van aanpakken...of er moet er toch een liever een schoonzoon willen??? aj....
    Knuf, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk, zo'n spetterend blij logje over schoondochters, over een niet vertrekkende buuv en over wat pedagogisch gestunt met de Spelmaker.
    Heerlijk, heerlijk logje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben traag van begrip; betekent dit dat je buuv het huis niet gaat verkopen? Of dat haar moeder het gekocht heeft ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een vrolijk verhaal is een goed begin van een nieuw jaar. En helaas kan ik je niet helpen aan geschikte prinsen, de mijne is al 27.

    BeantwoordenVerwijderen