zondag 9 januari 2011

Administratie

Mijn administratie is een puinzooi. Althans, de fysiek aanwezige weerspiegeling van onze administratie boven op mijn bureau is een puinzooi. Een stapel ongeopende meuk waar je U tegen zegt. In mijn hoofd daarentegen heb ik het volledig op orde. Gek he? Ik heb het in mijn hoofd tot op 10 cijfers achter de komma op een rijtje, ik ken de deadlines en ik ken de planningen. De keren dat wij een herinnering krijgen van een rekening kan je op 1 hand tellen en ik weet ook uit mijn hoofd welke jaarrekeningen wanneer komen. En met een halve zoekslag heb ik ook de ongeopende envelop met de nieuwe groene kaart te pakken. In mijn hoofd en op het net ben ik razendsnel...ik ben slecht met papier.

Wellicht moet ik gewoon een verzoekje doen aan iedereen dat ik al die papieren zaken niet meer hoef: ik heb mijn hoofd en ik heb internet. Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar het werkt.

De enige papirische administratie die ik wel op orde heb, is het overzicht van mijn loopjes.  En die heb ik tot op het belachelijke op orde. Alle loopjes worden geregistreerd op mijn GPS-horloge, en die worden door mij gecategoriseerd, voorzien van commentaar en opgeslagen. En als er een prestatieloop is, trek ik alle registers open: lees ende lach uit!

Ik heb een map. Met tabbladen. Elk prestatieloopje krijgt een handgeschreven velletje met datum, naam van het loopje, afstand, tijd, temperatuur, windkracht, hoe ik me voelde en bijzonderheden (wie gezien, aparte zaken) en een inlegvel met het loopnummer dat ik droeg, de eventuele medaille of aandenken, en een printje van de uitslag op het net. En daarop vermeld ik hoeveelste vrouw ik was en hoeveelste vrouw in mijn leeftijdscategorie.

Als index heb ik een velletje met alle loopjes: Nummer, datum, duur loopje, naam loopje, tijd loopje.

Vandaag, op de 65ste verjaardag van mijn moeder (da's bijzonder!) kon ik loopje nummer 17 in mijn map bijwerken....

Image Hosted by ImageShack.us

Hoe aan snot ik ook ben na 14,1 km: als de Musketiers aan de finish staan en ik ze spot op weg naar de finish, kan ik er ATIJD een glimlach uit toveren!!!

Ik heb mijn nummer er even uitgeshopt (bij lopen heb je een buiknummer, geen rugnummer) maar geloof me: IK WAS DE DERDE VROUW VAN DE ACHT VROUWEN IN MIJN leeftijdscategorie #15km!!!

Image Hosted by ImageShack.us

21 opmerkingen:

  1. Wauw.. het is maar waar je prioriteiten liggen toch?!
    Heb bewondering voor je loopprestaties. Hier ook een hardloper, alleen deze winter is er de klad in gekomen, en weet je: ik baal ervan!
    Ga zodra ik weer helemaal fit ben er tegenaan en wil gewoon de 10 km binnen een uur kunnen lopen.
    Nu nog aan de medicijnen dus hoop in februari weer te kunnen starten.
    Ondertussen loop ik iin gedachten met je mee '-))

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha! Geweldig! Een heel logboek. Prachtig.
    Enne... kom ik ook in een verslagje voor? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder.
    Het was op zich geweldig loopweer vandaag, dus je zal wel genoten hebben.
    Off topic, komende week nog meer Katwijk zoals het strand en een geweldige zonsondergang vanmiddag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig dat je juist je hobby zo goed bijhoudt!

    Gefeliciteerd met je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoiets zou ik nu juist in een schema bijhouden op de computer!
    Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder en met je prestatie.
    Ik zou niet eens finishen maar zou het record vestigen door heel snel op apegapen te liggen!
    Ik ben geen concurrent!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gefeliciteerd!! Wat een prestatie. En wat betreft die administratie, ik heb de RABO-notabox, amper nog papier. Zalig!Alleen wel die kloterige meteropnemer en die komt bij mij altijd bij verrassing....dus die heeft vrijdag mijn weekend danig verpest. Ik heb dat niet zo helder op mijn netvlies als jij blijkbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ken ik van die administratie. Alleen wordt het in mijn hoofd nu ook steeds rommeliger. Plus dat manlief mijn logica niet begrijpt. Dus als ik het logisch vind om die open envelop ergens neer te leggen, vindt hij dat niet (en andersom, maar daar heb ik het maar niet over ;)).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Steeds meer facturen komen hier per mail of rechtstreeks bij de bank toe - dat is misschien nog een tipje ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prioriteiten hè...
    Maar ik weet waar ze bij je liggen, haha (of houden we dat PRIVË??)...jij hebt ze allemaal goed op een rijtje, en hier heb ik ook zo'n stapeltje...dat roept gewoon, begin er eens aan...pfffttt
    Ik heb wel wat anders te doen..wat dan???...Ga ik nu verzinnen, oké...
    Warme knuf, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan dan weer totaal niet hardlopen maar ben wel heel goed in administreren. Zowel in m'n hoofd als ook met ordners, tabbladen en perforator.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super gedaan weer! En gefeliciteerd met mams.

    Nou je looppapiertjes nog invoeren in een database en maar dataminen (je weet wel, daar komt dan opeens uit dat de omzet stijgt als de luiers naast het bier staan, en in jouw geval dat je beter presteert als euh... (-; )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Felicitaties natuurlijk met je moeder, de nu tot de categorie der Oneindig Wijzen gaat behoren. En eigenlijk blijkt uit je verhaal ook dat je op de een of andere manier een soortement van systeemmens bent (is zoiets nou goed of niet?);-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, knap gedaan weer! Ik zie mezelf nog geen 15 km lopen. Tot ik weer buiten ga lopen, houd ik het bij 3x per week een half uurtje op de loopband.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik kom niet verder dan 3 minuten op de Wii en dat vind ik al heel wat ;-) 14,1 km hardlopen klinkt mij echt onmogelijk in de oren... dus ik heb mega-bewondering voor je *buigt diep*
    en erg grappig, die administraaatsie van je loopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De trainingsloopjes staan in de database van mijn loophorloge. Alleen de prestatieloopjes print ik uit, want ik wil de buiknummers en aandenk-zaken als medailles ook bewaren namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Diep, diep, respect *knielt en aanbidt*

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ten eerste gefeliciteerd met je moeder!
    En ten tweede: je bent een TOPvrouw. (en ik ben stiekem een beetje jaloers op je prestaties)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super! Topwijf dat je bent.
    En gefeliciteerd met mams. Al ben ik wat laat hiermee, niet minder gemeend.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd met je moeder Punzeltje. En dat lopen heel knap hoor. Ik ben net een weekje ziek geweest nou dan verlies je heel snel conditie zeg (leeggelopen langs twee kanten en een dag of vijf alleen gedronken) Toen ik maandag weer ging zwemmen, kon ik het goed merken.
    Normaal zwem ik eerst tien baantjes en ga dan even aan de kant hangen. Nu moest ik al na 5 baantjes even rusten tsss. Conditie opbouwen duurt een stuk langer dan conditie verliezen, zeker weten.
    grts Haba

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nogmaals: heel goed gedaan! Jeempie, als ik toch ooit net zo kan lopen als jij doet... al is het maar de helft...
    *maakt diepe buiging*

    BeantwoordenVerwijderen