donderdag 6 januari 2011

Van de regen in de drup: een slechte soap!

Het leek zo'n goed idee: om het risico van een posttraumatisch stress syndroom ten gevolge van het verlies van Giraffe af te wenden, gaf ik Draakje mijn KIKA-beer. KIKA werd inderdaad meteen door hem geadopteerd als Beste Vriendje. En passant werd Wasbeer ook geannexeerd en Draakje sliep vanaf dat moment met zijn twee nieuwe beste vriendjes. De Bevelvoerder en ik high-fiveden elkaar en keken elkaar tevreden aan. Zo. Dat hebben wij eventjes goed opgelost. Giraffe lijkt niet eens gemist te worden.

Na een vermissing van 4 dagen werd Giraffe vervolgens teruggevonden op de toonbank van de Intertoys. Draakje spotte hem binnen een millieseconde. "Giraffe! Daar is mijn Giraffe!" Hij werd in de armen gesloten en niet meer losgelaten. Totdat ze thuiskwamen, that is, want daar lagen KIKA en Wasbeer. En die werden tot mijn afgrijzen niet teruggegeven. En nu zijn er 3 knuffels die de ineens zijn verheven tot de status Mogen-We-Nooit-Verliezen.

Image Hosted by ImageShack.us

Gisteravond stond Draakje met een trillend lipje en Giraffe en KIKA in zijn armen bovenaan de trap: hij was Wasbeer kwijt.

Image Hosted by ImageShack.us

Op de een of andere manier denk ik dat het er allemaal niet makkelijker op is geworden.

36 opmerkingen:

  1. ...k moet er wel om lachen...haha....ik hoor hem al "ja dat wééééét ik!"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik las het met een glimlach...... Kinderen en hun knuffels, jaja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oeps, hahaha.
    M. heeft 2 favorieten, 1 is een hondje dat hij vlekkie noemt, die heeft oma meegenomen uit zwitserland en die mag dus nooooit kwijt.
    Het andere is Bolke, een afzichtelijk beertje van ikea waar ik er 2 van in huis heb voor de zekerheid.
    Toen hij 2,5 was zag hij het schap een keer staan bij ikea en riep verwondert uit: ooooooh allemaal bolke's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh jee. Moet er ook wel even om grinniken, maar snap dat het niet altijd even lollig zal zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooo nee toch..... :) Dat wordt nog meer meenemen en meer uitkijken. Niet alleen naar de 3 boys maar nu ook naar de 3 knuffels... hihihi moet wel lachen hierom.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, dat wordt een hele organisatie. Mijn jongste dochter sleepte twee knuffels en een KUSSEN mee. Dat kussen vulde al een hele rugzak. Ze droeg 'm wel zelf, de scheelde natuurlijk. Ze heeft het jaren volgehouden.
    Nu is ze 20 en sleept ze heel veel kleren én schoenen mee. Ook een hele organisatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hier de 'doekkies'; die mogen echt niet weg. Maar meestal wordt lups, konijn, varruk, pop, mickey en miniie en nog een heel arsenaal meegesleept. van boven naar beneden, van zijn bed naar ons bed en weer terug. Het liefst wil hij ook nog alles meenemen naar school/creche, maar daar heb ik een stokje voor kunnen steken, gelukkig.
    sterkte met het bewaken van het pluizenspul

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Past Draakje nog wel in zijn bed met al die knuffels? ;)

    Mijn favo-knuffel (of eigenlijk alle knuffels) woonden in mijn bed. En die kwamen daar niet uit. Behalve voor en logeerpartijtje of met een vakantie. Zo raakte ik/min ouders ze nooit kwaijt. Nou ja... Je kan ook in een bed/slaapkamer heel veel kwijt raken. Maar zo verkleinden wij het risico.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh nee, het probleem is nu drie keer zo groot! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hehe, hier ook een heel arsenaal - maar als we het huis uit gaan mag er maar ééntje mee ... succes ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mogelijke oplossing kan zijn om nog méér knuffels aan te bieden...
    ze kunnen niet allemaal de status van koning knuffel krijgen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha... Mijn oudste had 4 dezelfde poezen (waarvan 1 op de creche, 1 in zijn bed, 1 bij oma en 1 reserve) en hydrofielluiers (om mee te knuffelen ja, gek kind). Allemaal onderling prima uit te wisselen zonder dat hij daar problemen mee had.

    Middelste had geen favoriete knuffel, geen probleem dus. Al denkt ze nu soms van wel, dan MOET ineens die-of-die knuffel waar ze al weken niet naar omgekeken heeft opeens in bed.

    Maar super dat Giraf er weer is! Hij miste draakje ook, zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat n leuk stukje...
    Ik had vroeger een 'doekje'. Paars.
    DE HEL brak los als ik t kwijt was.
    En dat was elke avond...

    Hmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Draakje is een slim jongetje en begrijpt veel, stel hem voor dat er maximaal een knuffel tegelijk mee mag buiten de deur. Dat beperkt de eventuele schade en behalve je drie kinderen, heb je maar een knuffel in de gaten te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oei. Misschien een uitgaansverbod voor wasbeer en giraffe instellen? de kika-beer kan nog nabesteld worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik dacht meteen wat Manon ook zegt, KIKA lijkt me nog niet zo'n probleem, die is toch na te bestellen? Ik zou een uit-het-bed verbod instellen voor alle mag-niet-kwijtraken knuffels ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Whoehah..een hele dierentuin in bed..nu nog daar houden inderdaad...
    SUCCES ERMEE,
    KNUFFEL (NEE GEEN PLUCHE HOOR) MARGOT

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wahahahaha, en blij dat jullie nu zijn????

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wordt het nu de toekomstige directeur van Artis?
    Of gaat hij de nieuwe concurrent van Intertoys worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Precies, in bed houden en voor zover het nog kan, nu reserve exemplaren aanschaffen. Ik meld trouwens bij deze wel mijn Kobus aan als potentiele echtgenoot voor Draakje, wat een schatje zeg, op die onderste foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. geen spenen en knuffels hier, maar 't zal vanzelf over gaan, toch? en anders niet...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Cisca: deal! bij deze zijn al mijn Musketiers uitgehuwelijkt! (ik voel een logje opkomen)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ach, kijk 'm nou staan met zijn knuffels. Ik geef hem vanaf hier een knuffeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. heerlijk! maar lastig :-)
    Dat heb je met slimme, schattige draakjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Opvreten dat jong met huid, haar en.. KNUFFELS!!!!
    hahahah

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Maak er een kimspel van: nog veel meer knuffels, en dan raden wie er weg is ........ :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hahaha, heeft dat manneke z'n papa en mama even mooi tuk.
    Maar eigenlijk is het gewoon niet handig, al die knuffels. Jongste is helemaal idolaat van Oude Beer, maar heeft daarnaast haar hele bed vol knuffels. Allemaal hebben ze een eigen plekje en haar verdriet is groot als er een 'kwijt' is. Dat zo'n kreng dan gewoon onder het bed is gevallen en dat ze niet goed gezocht heeft is al zo vaak voorgekomen. Stomme knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. In vier dagen tijd twee keer bij de speelgoedwinkel? Ik dacht dat wij erg waren ;) (hier gaat het vaak online ;)

    Zoonlief heeft zo'n collectie knuffels dat ik in het najaar ongestraft een vuilniszak weg heb kunnen doen. Hij heeft niks gemerkt. Uitgekiende strategie dus (hier sluipen manlief's vroegere knuffels het huis binnen... via schoonmama... en niet alleen knuffels)

    De knuffels met herinneringen en waar ie mee sleept bleven bespaard van de razzia.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @Zena we windowshoppen daar helaas erg vaak: in Rapunzeldorp woont de Intertoys 2 deuren naast de Appie en 3 deuren naasy de Digros....

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hahahahaha, straks slaapt hij net als kind 2 van mij in een bed vol knuffels, allemaal even dierbaar. Arme jullie!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Aargh! Dan denk je als moeder slim te zijn, en dan keert het zich tegen je...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Inderdaad een uitgaansverbod voor knuffels, dat lijkt me de beste oplossing. Slim draakje nu in het bezit van drie knuffels.
    Ik hoop wel dat mijn reactie nu binnenkomt, want soms is het na tig keer bevestigen nog niet goed/ Lastig hoor. Als ik het nu eens anoniem probeer. . .
    Wie weet.
    Grts en een fijn weekend Haba

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik was de derde in ons gezin, dus ik 'erfde' naast mijn eigen knuffels en poppen, ook nog eens die van mijn oudere zusjes. Ik moest 's avonds in het tweepersoonsbed van mijn ouders in slaap vallen, want ze pasten niet allemaal in bed. Ik las ze ook allemaal voor 's avonds voor we gingen slapen...... Het is vanzelf over gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. TIP: misschien kun je ze chippen, net als een poes of hond.

    BeantwoordenVerwijderen